ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ | Εκδόσεις Καστανιώτη

Εκδόσεις πολυμέσων

Ανάπτυξη και μετάφραση – προσαρμογή εκπαιδευτικού και πολιτιστικού λογισμικού, καθώς και διάθεση του μεγαλύτερου καταλόγου εκπαιδευτικών και πολιτιστικών ηλεκτρονικών εκδόσεων με χρησιμοποίηση πολυμεσικών τεχνολογιών σε CD-ROM, DVD-ROM, Audio-CD και Video-CD.

Πιστοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Γεωλογία – Γεωγραφία Α΄-Β΄ Γυμνασίου

Εκπαιδευτικό λογισμικό

Δικτυακός τόπος και CD-ROM

http://pi-schools.sch.gr/logismika1/gymnasio/

Το εκπαιδευτικό λογισμικό Γεωλογία – Γεωγραφία Α΄-Β΄ Γυμνασίου αποτελείται από θεματικές ενότητες με μορφή μικρόκοσμων, προσομοιώσεων, εργαλείων και υπερμεσικών εφαρμογών, σε καθένα από τα οποία αντιστοιχούν διαφορετικά «εκπαιδευτικά σενάρια» που είναι συμβατά με το ΔΕΠΠΣ. Αυτά τα εκπαιδευτικά σενάρια βασίζονται τόσο στις δυνατότητες κάθε επιμέρους ενότητας λογισμικού, όσο και στην εννοιολογική ανάλυση του γνωστικού αντικειμένου που κάθε φορά μας ενδιαφέρει. Έτσι, με βάση ένα συγκεκριμένο σενάριο, μπορούμε να οργανώνουμε ποικίλες διαθεματικές δραστηριότητες οι οποίες και θα παρουσιάζονται με τη μορφή φύλλων εργασίας, ερωτήσεων αξιολόγησης και παιχνιδιών. Κάθε δραστηριότητα εξυπηρετεί συγκεκριμένους στόχους (γνώσης - κατανόησης, μεθόδου έρευνας, επίλυσης προβλημάτων) και ενσωματώνει τις προϋποθέσεις ή τους όρους οργανικής ένταξης στη διδακτική πράξη και στη σχολική ζωή.

Το λογισμικό μπορεί να καλύψει μεγάλο μέρος του ΑΠΣ της Γεωλογίας – Γεωγραφίας Α΄ & Β΄ Γυμνασίου (με διαθεματικές προεκτάσεις στην Πληροφορική, στα Μαθηματικά και στην Ιστορία), και σε συνδυασμό με τα άλλα παραδοσιακά μέσα, στοχεύει στο να:

  • Αποτελέσει ένα διερευνητικό μαθησιακό περιβάλλον με διαθεματικό χαρακτήρα και πολλαπλές αναπαραστάσεις
  • Ενθαρρύνει τον πειραματισμό με προσομοιώσεις καταστάσεων και μοντελοποιήσεις φαινομένων
  • Επιτρέψει τη μεθοδική αναζήτηση πληροφοριών για οργάνωση, ανάλυση, ταξινόμηση, επεξεργασία και παρουσίασή τους
  • Παρέχει δυνατότητα ελέγχου γνώσεων και επίλυσης προβλημάτων
  • Παρακινήσει στην εξάσκηση μέσω των εκπαιδευτικών παιχνιδιών που περιέχει
  • Προτρέψει, με κατάλληλη ανατροφοδότηση, τους μαθητές να συνεργάζονται μεταξύ τους, να ανταλλάσσουν και να συγκρίνουν δεδομένα (στην τάξη ή εξ αποστάσεως, μέσω διαδικτύου)

Είναι εξ ολοκλήρου διαδικτυακό (παρέχεται από το δικτυακό τόπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) και περιέχει τις παρακάτω πέντε ενότητες:

  • Πλανήτης Γη
  • Εσωτερικό της Γης
  • Ατμόσφαιρα της Γης
  • Επιφάνεια της Γης
  • Ανθρώπινες Δραστηριότητες και Φυσικό Περιβάλλον

Επίσης, εκτός από το ανεξάρτητο εργαλείο κατασκευής χαρτών, αποτελείται από:

  • 10 μικρόκοσμους για το ανάγλυφο - διαίρεση και την κατανομή σεισμών - ηφαιστείων του κόσμου, των ηπείρων και της Ελλάδας
  • 8 προσομοιώσεις για την περιστροφή - περιφορά της Γης, καθώς και για τη δομή της ατμόσφαιρας - εσωτερικού της, τον κύκλο του νερού, τους ανέμους και τις βροχοπτώσεις
  • 14 υπερμεσικές εφαρμογές για το ανάγλυφο και τις λιθοσφαιρικές πλάκες, τους σημαντικότερους σεισμούς και τα ηφαίστεια, τη γεωλογική ιστορία, το κλίμα, τους υδάτινους δρόμους, την οργάνωση των πόλεων και τις μεταβολές των πληθυσμών στον κόσμο
  • 12 παιχνίδια σχετικά με τα παραπάνω θέματα
  • 5 δοκιμασίες αξιολόγησης με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, για καθεμία από τις πέντε ενότητες

Επιπλέον, καθεμία από τις πέντε ενότητες συνοδεύεται από: 28 γλωσσάρια, βιογραφίες, πηγές, πολυμεσικούς χάρτες εννοιών και προτεινόμενες δραστηριότητες.

Τέλος το λογισμικό περιέχει οδηγίες χρήσης (οι οποίες ακολουθούν), οδηγίες παιδαγωγικής αξιοποίησης και πηγές (που περιέχονται στο λογισμικό, αλλά και το εκτενές εγχειρίδιο που το συνοδεύει στο φάκελο G07-DOC), προτείνοντας, έτσι, όχι μόνο ορισμένες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, τις οποίες μπορεί να λάβει υπόψη ο διδάσκων για να οικοδομήσει τη δική του διδακτική προσέγγιση, αλλά και συγκεκριμένες δραστηριότητες με ποικίλες μορφές. Μέσω των προτεινόμενων δραστηριοτήτων μπορούμε να ενθαρρύνουμε τους μαθητές να πειραματιστούν και να δοκιμάσουν τις ιδέες τους. Σε κάθε περίπτωση, τους αναγνωρίζουμε το δικαίωμα στο «λάθος» και φροντίζουμε, ώστε να εξοικειωθούν τελικά με την επιστημονική σκέψη. Ο διδάσκων μπορεί να αξιοποιήσει το πρόγραμμα με ποικίλους τρόπους, για να διευκολύνεται και ο ίδιος και οι μαθητές.

Πιστοποιημένο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

 

Φωτογραφικό υλικό