Ανάπτυξη και μετάφραση – προσαρμογή εκπαιδευτικού και πολιτιστικού λογισμικού, καθώς και διάθεση του μεγαλύτερου καταλόγου εκπαιδευτικών και πολιτιστικών ηλεκτρονικών εκδόσεων με χρησιμοποίηση πολυμεσικών τεχνολογιών σε CD-ROM, DVD-ROM, Audio-CD και Video-CD.
Βιβλία και συνοδευτικά λογισμικά
Το λογισμικό Το Παράξενο Ταξίδι του Φουντούλη στοχεύει στη γλωσσική καλλιέργεια μαθητών και μαθητριών του νηπιαγωγείου, καθώς και της Α΄ και Β΄ Δημοτικού, και, μέσω αυτής, στην εξοικείωσή τους με ευρύτερα θέματα που αφορούν τον κόσμο που τους περιβάλλει.
Η φιλοσοφία του συγκεκριμένου λογισμικού πηγάζει από την αρχή ότι η γλώσσα συνιστά ένα μέσο επικοινωνίας και άρα η εξοικείωση με τα γραμματικά και ευρύτερα γλωσσικά φαινόμενα δεν θα πρέπει να γίνεται απομονωμένα και με μηχανιστικό τρόπο, αλλά κατανοώντας τη λειτουργία και την ενεργοποίησή τους σε συγκεκριμένες, καθημερινές περιστάσεις επικοινωνίας, όπως άλλωστε προτείνεται στο ΔΕΠΠΣ και στο Αναλυτικό Πρόγραμμα για τη γλωσσική αγωγή. Το Παράξενο Ταξίδι του Φουντούλη επιδιώκει να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν κίνητρα για τη μάθηση της γλώσσας, καθώς και δεξιότητες αναζήτησης και διαχείρισης της πληροφορίας, και επιλογής της σημαντικής και ζητούμενης από άλλες επουσιώδεις, σε ένα πνεύμα συνεργασίας και αλληλεπίδρασης με άλλα παιδιά και με εναλλαγή ατομικών και ομαδικών δραστηριοτήτων.
Μέσα από ένα μεγάλο αριθμό κειμένων (ημερολόγιο, πίνακας δρομολογίων, επιγραφές καταστημάτων, προσκλήσεις, πινακίδες, επαγγελματικές κάρτες, γράμματα, σήματα κυκλοφορίας, χάρτες, λεζάντες, φυλλάδια, κείμενα με οδηγίες κ.ά.) και από ένα εύρος διαφορετικών ειδών δραστηριοτήτων (πολλαπλής επιλογής, σωστού ή λάθους, επιλογής από λίστα, αντιστοιχίσεων, τοποθέτησης σε λίστες, συμπλήρωσης κενών, παραγωγής κειμένων, επίλυσης σταυρόλεξων, εικονόλεξων κ.ά.), οι μαθητές και οι μαθήτριες κατανοούν και παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο, προσεγγίζουν την επιστημονική και ακαδημαϊκή γλώσσα, η οποία είναι η κατάλληλη για την ηλικία τους, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, ανακαλύπτουν τη δομή της γλώσσας και ταυτόχρονα εξερευνούν τον κόσμο που τους περιβάλλει με παιγνιώδη και δημιουργικό τρόπο. Παράλληλα με την αναζήτηση και διαχείριση της γλωσσικής πληροφορίας, το λογισμικό προτείνει στους μαθητές και στις μαθήτριες να ανακαλύψουν τις πληροφορίες που βρίσκονται μέσα σε πολυτροπικά κείμενα (όπως: σήματα κυκλοφορίας, επαγγελματικές κάρτες, πινακίδες καταστημάτων κ.ά.) και να αναζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους δομείται το οπτικό και το γλωσσικό μήνυμα στο πλαίσιο ανάπτυξης των πολυγραμματισμών.
Τέλος, οι ασκήσεις πάνω στη δομή της γλώσσας και στο λεξιλόγιο εισάγουν τους μαθητές και τις μαθήτριες στη διαδικασία γλωσσικής παραγωγής, στην αναζήτηση της ετυμολογίας των λέξεων, στη διερεύνηση της μεταφορικής και κυριολεκτικής σημασίας λέξεων και εκφράσεων, καθώς και στη μελέτη των μορφολογικών χαρακτηριστικών της ελληνικής γλώσσας.
Ένα βράδυ στο ξέφωτο του δάσους φύσηξε ένας δυνατός άνεμος και έκοψε το κλαδί που κοιμόταν ένας μικρός σκίουρος, ο Φουντούλης. Η κυρία Σεβαστή, η κουκουβάγια, ανακοινώνει το νέο στους φίλους και στις φίλες του και αναρωτιέται αν θα τα καταφέρει ο μικρός σκίουρος να βρει το δρόμο της επιστροφής. Έτσι, ξεκινάει το ταξίδι του μικρού σκίουρου, με τον Φουντούλη πάνω στο κλαδί του δέντρου να χαιρετάει από μακριά την κουκουβάγια.
Το λογισμικό αναπτύσσεται σε πέντε μικρόκοσμους οι οποίοι και αποτελούν τους σταθμούς του ταξιδιού του πρωταγωνιστή/σκίουρου Φουντούλη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, επιλέγοντας τη βελανιδιά που αντιστοιχεί στην τάξη τους, επισκέπτονται τους διάφορους σταθμούς του ταξιδιού του Φουντούλη: το ποτάμι, τη θάλασσα, την πόλη, το ζωολογικό κήπο και το δάσος. Έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν τους μικρόκοσμους σε γραμμική σειρά, όπως προτείνεται από τα στιχάκια που τους συνδέουν και ακολουθώντας τη ροή της ιστορίας που διηγείται η κυρία Σεβαστή, η κουκουβάγια («Μια νύχτα, έσπασε το κλαδί όπου κοιμόταν ο Φουντούλης και ο μικρός μας φίλος έπεσε στο ποτάμι, άραγε θα μπορέσει να ξαναγυρίσει;»). Από το ποτάμι, ο Φουντούλης, πάνω στο μονόξυλο-κλαδί, φτάνει στη θάλασσα, στη συνέχεια επιστρέφει στην πόλη, επισκέπτεται το ζωολογικό κήπο και γυρίζει ξανά στο δάσος, όπου τον περιμένουν οι φίλοι του για τα γενέθλιά του). Εναλλακτικά, οι μαθητές ή οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν όποιο μικρόκοσμο επιθυμούν για τις ανάγκες της διδασκαλίας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες κινούνται στον κατακόρυφο άξονα των μικρόκοσμων, όμως έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και οριζοντίως και να υλοποιούν τις δραστηριότητες των μικρότερων τάξεων, αφού κάθε δραστηριότητα είναι διαφορετική και συχνά συμπληρωματική. Κάτι τέτοιο ισχύει και για τους μαθητές και τις μαθήτριες του νηπιαγωγείου, για μικρότερο όμως αριθμό δραστηριοτήτων και ανάλογα με τις δεξιότητες που έχουν ήδη αναπτύξει αναφορικά με το γραπτό λόγο. Για παράδειγμα, μαθητές του νηπιαγωγείου μπορούν εύκολα να ασχοληθούν με τις δύο πρώτες δραστηριότητες της πόλης για την Α΄ Δημοτικού.
Για να μπορέσετε να δείτε και να εκτυπώσετε τα συνοδευτικά εγχειρίδια θα χρειαστείτε τον Adobe Reader (έκδοση 5.0 ή μεταγενέστερη). Το λογισμικό αυτό διατίθεται ελεύθερα κι έχει συμπεριληφθεί στο φάκελο Other του CD-ROM.
Windows 98/NT/2000/Me/XP/Vista, Pentium III 500Mhz, 32MB μνήμη RAM, CD-ROM 4x, Internet Explorer ή Mozilla Firefox.