ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ | Εκδόσεις Καστανιώτη

Εκδόσεις πολυμέσων

Ανάπτυξη και μετάφραση – προσαρμογή εκπαιδευτικού και πολιτιστικού λογισμικού, καθώς και διάθεση του μεγαλύτερου καταλόγου εκπαιδευτικών και πολιτιστικών ηλεκτρονικών εκδόσεων με χρησιμοποίηση πολυμεσικών τεχνολογιών σε CD-ROM, DVD-ROM, Audio-CD και Video-CD.

Πιστοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Δυναμική Γεωπλοΐα

Εκπαιδευτικό λογισμικό

DVD-ROM (άδειες χρήσης για όλα τα δημόσια σχολεία της Ελλάδας)

http://www.e-yliko.gr/resource/supportmaterial/suppSoft.aspx

Το παρόν ολοκληρωμένο προϊόν εκπαιδευτικού λογισμικού με τίτλο Δυναμική Γεωπλοΐα αποτελεί έναν παγκόσμιο και ευρωπαϊκό αλληλεπιδραστικό διαθεματικό άτλαντα, με ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και πλούσιο υλικό αναφοράς (βασιζόμενο σε γεωγραφικά δεδομένα και συσχετιζόμενο με πολιτιστικά, κοινωνικά, ιστορικά, οικονομικά και στατιστικά δεδομένα). Βασίζεται στην πλατφόρμα Talent Cruiser η οποία έχει σχεδιαστεί, ώστε να υποστηρίζει την προβολή και επεξεργασία του γεωγραφικού χώρου και των χαρτογραφικών δεδομένων. Περιλαμβάνει:

  • Τρία διαφορετικά επίπεδα χαρτών-κανάλια (Ελλάδα, Ευρώπη, Κόσμος) με γεωγραφικές και εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες προσαρμοσμένες στις δραστηριότητες.
  • Μία διεπιφάνεια χρήστη η οποία διαφέρει σε μαθητές δημοτικού και μαθητές γυμνασίου (βλ. εγχειρίδιο χρήσης).

Επίσης διαθέτει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Υποστηρίζει τη διερευνητική και διαθεματική προσέγγιση στη μάθηση, αναθέτοντας στους μαθητές ρόλους που απαιτούν συλλογισμό, δράση και περιπέτεια.
  • Προσεγγίζει τους διδακτικούς στόχους του Προγράμματος Σπουδών των εξής μαθημάτων: Μελέτη Περιβάλλοντος, Γεωγραφία και Μαθηματικά (Δ΄-ΣΤ΄ Δημοτικού, Α΄-Β΄ Γυμνασίου).
  • Δίνει δυνατότητες για παραπέρα ανάπτυξη και προσέγγιση των θεμάτων που αναφέρονται στα αναλυτικά προγράμματα.
  • Εστιάζει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων πέρα από την απόκτηση γνώσης.
  • Παρέχει στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να επεκτείνει το διαθέσιμο υλικό, προσθέτοντας νέες δραστηριότητες, ή δημιουργήσει δικά του σενάρια, οργανώνοντας το μάθημα όπως εκείνος επιθυμεί, με βάση το υλικό, τις κατευθύνσεις και τα παραδείγματα που θα το συνοδεύουν. Επίσης εξασφαλίζει τους μηχανισμούς παρέμβασης του μαθητή σε διάφορα επίπεδα. Οι δυνατότητες κατασκευής νέων χαρτών, όπως και οι δυνατότητες επεξεργασίας έτοιμων ή ημιδομημένων χαρτών με την προσθήκη πάνω στο χάρτη στοιχείων και πληροφοριών σχετικά με αυτά, καθώς και η πλοήγηση πάνω στους χάρτες, επιτρέπουν την προσέγγιση των βασικότερων εννοιών της Γεωγραφίας και την ανάπτυξη των σχετικών δεξιοτήτων (κατασκευής και χρήσης χάρτη, ανάλυση και σύνθεση γεωγραφικών πληροφοριών, χρήση γεωγραφικών δεδομένων). Βασιζόμενοι στο χαρτογραφικό και πληροφοριακό υπόβαθρο που παρέχεται, και με την κατάλληλη προσθήκη υλικού και δεδομένων, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν δραστηριότητες (χαρτογράφησης, επεξεργασίας δεδομένων, προσανατολισμού και πλοήγησης στο χώρο) για οποιαδήποτε άλλη περιοχή, χώρα ή ήπειρο. Είναι επίσης δυνατόν, μέσα από συντονισμένες συνεργατικές δραστηριότητες μαθητών από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, να συγκροτηθεί ένα νέο υλικό, αλλά και νέοι χάρτες, που θα μπορούν να διατίθενται μέσω του διαδικτύου και σε άλλα σχολεία.
  • Έχει απλή, φιλική και εργονομική διεπιφάνεια χρήστη και δυνατότητα χρήσης από εκπαιδευτικούς και μαθητές που δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις υπολογιστών.

Άλλα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά της Δυναμικής Γεωπλοΐας είναι τα εξής:

  • Αξιοποιεί τις δυνατότητες που παρέχουν τα υπολογιστικά περιβάλλοντα και το διαδίκτυο στην εκπαίδευση: επικοινωνία (διενέργεια συζητήσεων μαθητών και δασκάλων για θέματα χρήσης του εν λόγω λογισμικού στην τάξη, ανταλλαγή εργασιών κατασκευασμένων με το συγκεκριμένο λογισμικό), δημοσίευση, έκφραση (γραπτή, συμβολική, ελεύθερη).
  • Διευκολύνει τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.
  • Αξιοποιεί το διαδίκτυο για επικοινωνία, δημοσίευση, εκδόσεις.

Επίσης παρέχει τη δυνατότητα:

  • Αναζήτησης και άντλησης πληροφοριών, με διάφορους τρόπους, από οργανωμένα και ημιδομημένα δεδομένα.
  • Προσομοίωσης.
  • Καλλιέργειας δεξιοτήτων πληροφορικής.

Η Δυναμική Γεωπλοΐα συνοδεύεται από ενδεικτικά σενάρια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες που καλύπτουν ογδόντα (80) τουλάχιστον διδακτικές ώρες (δηλαδή θα προσεγγίζουν διδακτικούς στόχους που αντιστοιχούν σε τόσες διδακτικές ώρες, όπως αυτές αναφέρονται στο Τρέχον Πρόγραμμα Σπουδών). Σε καθένα από τα σενάρια αυτά προτείνονται κάποιοι από τους παρακάτω ενδεικτικούς τρόπους χρήσης του λογισμικού:

  • Προσδιορισμός διαδοχικών σημείων στο χάρτη – σχολιασμός των σημείων (ορισμός διαδρομής).
  • Συμπλήρωση ημι-δομημένου χάρτη – προσθήκη γεωγραφικών οντοτήτων.
  • Σύγκριση διαφορετικών ειδών χαρτών και οπτικών γωνιών.
  • Επιλεκτική προβολή αντικειμένων-περιοχών του χάρτη.
  • Δημιουργία ευρετηρίου με τρόπους προσδιορισμού της θέσης αντικειμένων.
  • Πλοήγηση στο χάρτη με τη βοήθεια μιας πυξίδας ή διαφόρων λεκτικών περιγραφών.
  • Εμπλουτισμός-προσθήκη πληροφοριών.
  • Επεξεργασία πληροφορίας.
  • Συσχέτιση πληροφορίας – χάρτη.
  • Κωδικοποίηση πληροφορίας σε διαφορετικές αναπαραστάσεις.
  • Αξιοποίηση γεωγραφικών αντικειμένων-πληροφοριών άλλων μαθητών.

Σε σχέση με τις προδιαγραφές των συνοδευτικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που αναφέρονται στο έργο Χρυσαλλίδες, στο πλαίσιο του οποίου αναπτύχθηκε η Δυναμική Γεωπλοΐα:

  • Υποστηρίζει διαθεματικές δραστηριότητες που αφορούν στην προσέγγιση της Γεωγραφίας μέσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες: οικονομία, πολιτική, κοινωνιολογία, μαθηματικά, πολιτισμό, κοινωνική και πολιτική αγωγή κ.λπ. – στοιχείο που αναγνωρίζει την εμπλοκή διαφόρων γνωστικών περιοχών και διαφορετικής φύσης παραγόντων στην εκμάθηση και τη διδασκαλία μιας διδακτικής ενότητας, καθώς και την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ τους.
  • Υποστηρίζει τους μαθητές να διατυπώσουν-ελέγξουν υποθέσεις που θα αφορούν στην επεξεργασία των διαφόρων δεδομένων, να χρησιμοποιήσουν βασικές έννοιες της κατασκευής χαρτών (συμβολισμός, κλίμακα, υπόμνημα, προσανατολισμός κ.λπ.), να συσχετίσουν παράγοντες που καθορίζουν στοιχεία της γεωγραφίας διαφορετικών περιοχών και να δομήσουν απαντήσεις όχι μόνο για το «τι» του χώρου, αλλά και για το «πώς».
  • Υποστηρίζει επίσης τους μαθητές να εξοικειωθούν με έννοιες δυσνόητες για εκείνους (π.χ. αλλαγή κλίμακας, συσχετισμός διαφορετικών παραγόντων που επηρεάζουν ένα φαινόμενο, αλλαγή οπτικής γωνίας, γεωγραφικές συντεταγμένες). Επιπλέον υποστηρίζει τη μελέτη εννοιών που είναι δύσκολο να προσεγγιστούν με στατικά μέσα (π.χ. διαχείριση μεγάλου όγκου πληροφοριών και συσχέτισή τους, δυναμική αναπαράσταση των πληροφοριών με διαφορετικούς τρόπους, πλοήγηση σε τρισδιάστατες αναπαραστάσεις, χάραξη πορείας σε χαρτογραφικές αναπαραστάσεις κ.λπ.). Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει η αναγνώριση της πολυπλοκότητας της γνωστικής, διδακτικής και παιδαγωγικής προσέγγισης του γνωστικού αντικειμένου. Σε αυτό το πλαίσιο θα επιδιωχθεί μια αναβάθμιση της διδακτικής πρακτικής και μια εξομάλυνση των δυσκολιών κατανόησης και της μαθησιακής επικοινωνίας.
  • Υποστηρίζει τον εκπαιδευτικό να προσθέσει δικό του πολυμεσικό υλικό, δεδομένα και χάρτες, προκειμένου να προσαρμόσει τις δραστηριότητες στα δεδομένα της δικής του τάξης, αλλά και να δημιουργήσει νέες δραστηριότητες που αφορούν σε ενότητες πέρα από εκείνες που έχουν προταθεί αναλυτικά και παρέχονται οι σχετικές τους πληροφορίες.
  • Υποστηρίζει τέλος τη συνεργασία διαφορετικών ομάδων, αλλά και τάξεων, καθώς επίσης και τη σύνθεση εργασιών που προέρχονται από διαφορετικές τάξεις ή ομάδες. Έτσι η μαθησιακή διαδικασία δεν αντιμετωπίζεται μεμονωμένα για κάθε μαθητή, αλλά ως μια διαδικασία που δομείται στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασής του με: το περιβάλλον, τους συμμαθητές του, το δάσκαλο, το λογισμικό, όπως και με τους μαθητές άλλων τάξεων.

Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος

Windows 2000/XP/Vista, Pentium III 800Mhz, 256MB RAM, κάρτα γραφικών 16MB με υποστήριξη OpenGL 1.1, 17MB ελεύθερος χώρος στο σκληρό δίσκο για την εγκατάσταση του περιβάλλοντος του Cruiser.

Για την εγκατάσταση θα πρέπει να έχετε δικαιώματα διαχειριστή (Administrator privileges). Εφόσον προχωρήσετε στην πλήρη εγκατάσταση των «καναλιών του Cruiser», απαιτείται επιπλέον χώρος 2GB στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας.

Φωτογραφικό υλικό