Νίκος Σιδέρης, Και όμως μιλάνε, Έφηβος λόγος: ένα βιβλίο-εργαλείο για τη σχέση δασκάλου-μαθητή | Εκδόσεις Καστανιώτη

Νέα - Δελτία τύπου

9 Μαΐου 2011

Νίκος Σιδέρης, Και όμως μιλάνε, Έφηβος λόγος: ένα βιβλίο-εργαλείο για τη σχέση δασκάλου-μαθητή

Το βιβλίο του Νίκου Σιδέρη Και όμως μιλάνε - Έφηβος λόγους παρουσιάζεται την Τετάρτη 11 Μαΐου στις 7:30 μ.μ. στο 104 Κέντρο Λόγου & Τέχνης.

Νίκος Σιδέρης, Και όμως μιλάνε, Έφηβος λόγος

Τετάρτη 11 Μαΐου στις 7:30 μ.μ. η παρουσίαση του βιβλίου

Σάββατο 14 Μαΐου στις 11:00 π.μ. το εργαστήρι αυτογνωσίας

και δημιουργικότητας 

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:

Σπύρος Μολφέτας, εκπαιδευτικός, υπεύθυνος IB της Σχολής Μωραΐτη,

Μπετίνα Ντάβου, καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών,

Ιάνθη Σταυροπούλου, ψυχολόγος, υπεύθυνη ψυχολογικού τμήματος των «Γιατρών του κόσμου»,

Κλήμης Ναυρίδης, καθηγητής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, πρόεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

 

Σε συνέχεια της παρουσίασης και με αφορμή την επανέκδοση του βιβλίου του Νίκου Σιδέρη Και όμως μιλάνε Έφηβος λόγος, διοργανώνεται το Σάββατο 14 Μαΐου στις 11:00 π.μ. στο 104 Κέντρο Λόγου & Τέχνης ένα εργαστήρι αυτογνωσίας και δημιουργικότητας, όπου ο συγγραφέας θα αναλύσει τη μέθοδό του μέσα από έμπρακτες βιωματικές ασκήσεις με χαρτί και στυλό. Στη συνέχεια, θα αναπτύξει τη λογική της μεθόδου, τα μικρά μυστικά της και θα συζητήσει με τους συμμετέχοντες για όποιο άλλο θέμα ανακύψει.

Ο στόχος του βιβλίου είναι να εξοπλίσει τους δασκάλους, κατά κύριο λόγο, αλλά και όλους όσοι ασχολούνται με το παιδί, με μια σειρά εργαλεία για την καλλιέργεια αυτογνωσίας και δημιουργικότητας στο σχολικό περιβάλλον και όχι μόνο.

Ο συγγραφέας παρουσιάζει μια ξεκάθαρη οπτική και λογική για τη σχέση δασκάλου-μαθητή και μια συγκεκριμένη μέθοδο για τον τρόπο με τον οποίο, στο πλαίσιο μιας τέτοιας σχέσης, μπορεί ο δάσκαλος να προκαλέσει γόνιμες ενέργειες και κριτικό στοχασμό στους μαθητές του. Τα υποδείγματα πρακτικών βιωματικών ασκήσεων, που είναι ανεξάντλητες και προσαρμόσιμες σε κάθε ιδιαίτερο επίπεδο μαθητών, κατά κανόνα απαιτούν ελάχιστα μέσα για την πραγματοποίησή τους:

τυπικά, χαρτί και στυλό αρκούν  – αν και πάσης φύσεως ερεθίσματα και εμπειρίες μπορούν να αξιοποιηθούν με παρόμοιο τρόπο. Η μέθοδος αυτή, όπως δείχνει και το πολύμορφο υλικό από την εφαρμογή της, φανερώνει ασύλληπτο πλούτο αισθημάτων και σκέψεων που εκφράζουν οι έφηβοι, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει το δρόμο για την επεξεργασία αυτού του πλούσιου υλικού, τόσο σε συλλογικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, αποδεικνύοντας ότι οι έφηβοι, αν βρεθούν σε κατάλληλες συνθήκες, και μιλάνε και έχουν μύρια πράγματα να πουν.

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΪΟΥ 2011

Διάρκεια: 3 ώρες  (11 π.μ. – 2 μ.μ. )

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

 

ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΘΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΑΥΣΤΗΡΗ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ

ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13 ΜΑΪΟΥ

(κα Αθηνά Γκούζια, email: agouzia@kastaniotis.com & τηλ. 210 330 12 08, εσωτ. 129)

 

 

104 Κέντρο Λόγου & Τέχνης

Θεμιστοκλέους 104, Αθήνα

Τηλ. 210 3826185

http://104.kastaniotis.com

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Κάποια στιγμή, πρόσφατα, συνειδητοποίησα πόσο συχνά, πόσο επίμονα, πόσο εύκολα και, τελικά, πόσο στερεότυπα επαναλαμβάνεται παντού –σε εκπομπές, περιοδικά, εφημερίδες, συζητήσεις στο σπίτι ή αλλού, ακόμη και σε μερικές από τις δικές μου τις παρέες– μια κουβέντα. Ότι, δηλαδή, οι έφηβοι δε μιλάνε, γιατί δεν έχουν τίποτε να πουν.

Η κουβέντα αυτή εμφανίζεται στη συζήτηση σαν να είναι, τάχα, αυταπόδεικτη, αν όχι και αυτονόητη.

Καθώς συνειδητοποιούσα αυτή τη διάσταση του λόγου, της κουβέντας και –γιατί όχι– των φαντασιώσεων και των ιδεολογιών της παρούσας στιγμής, κάτι κλότσησε μέσα μου...

 

Έτσι ξεκίνησε η δημιουργία αυτού του βιβλίου, που παρουσιάζει τον έφηβο λόγο (κείμενα και σχέδια μαθητών λυκείου) ακαλλώπιστο, όπως αναβλύζει αληθινός με τις πιο ποικίλες αφορμές: ποιήματα, ειδήσεις, ταινίες, επισκέψεις, κείμενα... Σκέψεις και αισθήματα των παιδιών αυτών, που «δε μιλάνε, γιατί δεν έχουν τίποτε να πουν». «Kαι όμως μιλάνε» – αρκεί να βρεθούν σε συνθήκες κατάλληλες.

 

 

... ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

Ο Νίκος Σιδέρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1952 και σπούδασε Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στο Παρίσι για μεταπτυχιακές σπουδές (ειδικότητα Ψυχιατρικής, Ιστορία και Νευροψυχολογία-Νευρογλωσσολογία). Είναι διδάκτωρ του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και διδάσκων ψυχαναλυτής, μέλος της Ψυχαναλυτικής Εταιρείας του Στρασβούργου (EPS) και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ψυχανάλυσης (FEDEPSY). Εργάζεται στην Αθήνα ως ψυχίατρος, ψυχαναλυτής και οικογενειακός θεραπευτής. Έχει διδάξει, μεταξύ άλλων, στο Τμήμα Ψυχιατρικής του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Κολλέγιο Αθηνών και στο Deree College. Διδάσκει στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ το μάθημα «Αρχιτεκτονική και Ψυχανάλυση» και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών το μάθημα «Εικαστική Δημιουργία και Φαντασίωση του Καλλιτέχνη: Η περίπτωση του Ερωτισμού».

Έχει εκδώσει, στις Εκδόσεις Καστανιώτη, τις ποιητικές συλλογές Γκο (1983), Περίπλους ή Ανατροπή των ονομάτων (1990) και Τρυφερός κωπηλάτης (2000), τη μελέτη Η εσωτερική διγλωσσία (1995), καθώς και τα μυθιστορήματα Ερωτικό τραγούδι (1998) και Η μπαλάντα της σκόνης (2003). Στις εκδόσεις Futura τη μελέτη Αρχιτεκτονική και Ψυχανάλυση: Φαντασίωση και Κατασκευή (2006). Στις εκδόσεις Opportuna τη μελέτη Ο Φρόυντ κρυπτο-κόκκινος; – Ιστορία, Θεωρία, Φαντασίωση (2009) και το δοκίμιο Οικογένεια και νέες μορφές γονεϊκότητας (2010). Στις εκδόσεις Μεταίχμιο τα δοκίμια Όπως ειπώθηκαν εκεί και ακούστηκαν – Μυστικά και αλήθειες από το ντιβάνι του ψυχαναλυτή (2008), Τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο. Γονείς θέλουν! (2009) και Δεν παίζεις μόνο εσύ. Υπάρχουν κι άλλοι!  – Ήθος και τέχνη της ανθρώπινης σχέσης (2010).

 

www. siderman.gr

 

 

αποστολή σε φίλο

επιστροφή στη λίστα των νέων