Εαρινός κύκλος σεμιναρίων 2012 στο 104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης των Εκδόσεων Καστανιώτη: | Εκδόσεις Καστανιώτη

Νέα - Δελτία τύπου

13 Μαρτίου 2012

Εαρινός κύκλος σεμιναρίων 2012 στο 104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης των Εκδόσεων Καστανιώτη:

Θέατρο: Λόγος & Δράση

 

Την Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012 ξεκινάει το σεμινάριο θεατρικής γραφής «Γράφοντας για την Ελλάδα μόνο» με τη Χρύσα Σπηλιώτη, το οποίο απευθύνεται σε αρχάριους και νέους συγγραφείς, σε θεατρολόγους, ηθοποιούς, σκηνοθέτες και θεατρικές ομάδες, και γενικότερα σε καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται να βρουν τρόπους να μετουσιώσουν την κρίση σε δημιουργία.

Το Σάββατο 17 Μαρτίου 2012 ξεκινάει σεμινάριο υποκριτικής με τη σκηνοθέτρια Ελένη Γεωργοπούλου, το οποίο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών κι έχει ως κεντρικό άξονα την «Επιβίωση» και ως τελικό στόχο την παρουσίαση της δουλειάς που θα προκύψει.

Ακολουθεί αναλυτικά το πρόγραμμα των σεμιναρίων:

 

Α. Λόγος: Σεμινάριο θεατρικής γραφής με τη συγγραφέα Χρύσα Σπηλιώτη

Με αφορμή την παράσταση Ποιος κοιμάται απόψε;, το 104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης των Εκδόσεων Καστανιώτη διοργανώνει σεμινάριο θεατρικής γραφής με τη Χρύσα Σπηλιώτη, με τίτλο «Γράφοντας για την Ελλάδα μόνο», το οποίο απευθύνεται σε αρχάριους και νέους συγγραφείς, σε θεατρολόγους, ηθοποιούς, σκηνοθέτες και θεατρικές ομάδες, και γενικότερα σε καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται να βρουν τρόπους να μετουσιώσουν την κρίση σε δημιουργία.

Συναισθανόμενοι τη δεινή θέση στην οποία βρισκόμαστε όλοι, αλλά και την ευθύνη μας ως καλλιτέχνες, ένα κάλεσμα σε σεμινάριο θεατρικής γραφής έχει νόημα μόνο αν το περιεχόμενό του αντανακλά τους αληθινούς προβληματισμούς μας για το σήμερα.

Η Χρύσα Σπηλιώτη, θεατρική συγγραφέας (Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;, Με διαφορά στήθους, Φωτιά και νερό κ.ά.), που  έχει επίσης παραδώσει για χρόνια σεμινάρια θεατρικής γραφής (I.T.I., «Θέατρο των Αλλαγών», «Ανοιχτό θέατρο» στη Λευκωσία), έχει γράψει και σκηνοθετήσει την παράσταση Ποιος κοιμάται απόψε; η οποία συνδέεται άμεσα με την επικαιρότητα: το έργο αναφέρεται στο άμεσο μέλλον και αναπαριστά το πώς έχει επηρεαστεί η ζωή των ανθρώπων από τις αλλαγές που βιώνουν.

Το θέατρο ήταν πάντα μια τέχνη που σε δύσκολους καιρούς, αντί να συρρικνώνεται, επεκτείνεται, προσφέροντας επαφή και επικοινωνία στους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Προτείνουμε λοιπόν, αντί να αφηνόμαστε στην εθνική κατάθλιψη, να εμπνευστούμε απ’ ό,τι μας πλήττει και μας ακινητοποιεί και να δημιουργήσουμε μέσα από το λόγο παραστάσεις που αναπλάθουν και λυτρώνουν.

Στόχος του σεμιναρίου είναι η συγγραφή έργων που αναφέρονται ή εμπνέονται από τη σημερινή κατάσταση που βιώνει ο καθένας από εμάς χωριστά και όλοι μαζί ως σύνολο. Χρεοκοπία –οικονομική, ηθική, καλλιτεχνική– γκρέμισμα των καθεστωσών δομών, θλίψη, θυμός, τρομοκρατία, αλλά και αναγέννηση, ανατροπή, ανασυγκρότηση.

Τελικός σκοπός είναι η παρουσίαση σε μορφή αναλογίου όλων των έργων που θα παραχθούν, σε μια πανηγυρική τελετή λήξης στις σκηνές του 104, ανοιχτή και στους συμμετέχοντες και στο κοινό.

Έναρξη σεμιναρίου: Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012       

Ημέρες και ώρες σεμιναρίου: Τετάρτη και Κυριακή στις 6:00 μ.μ. με 8:00 μ.μ.         

Αριθμός συναντήσεων και διάρκεια: 20 δίωρες συναντήσεις

Λήξη σεμιναρίου: Κυριακή 27 Μαΐου 2012                     

Κόστος ανά σπουδαστή: 300 ευρώ                    

 

Β. Δράση: «Επιβίωση» – Flocking με τη σκηνοθέτρια Ελένη Γεωργοπούλου (Θεατρική Εταιρεία ΠΟΛΙΣ)

Tο 104  Κέντρο Λόγου και Τέχνης των Εκδόσεων Καστανιώτη διοργανώνει σεμινάριο υποκριτικής με τη σκηνοθέτρια Ελένη Γεωργοπούλου, το οποίο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών κι έχει ως κεντρικό άξονα την «Επιβίωση» και ως τελικό στόχο την παρουσίαση της δουλειάς που θα προκύψει.

Η ιδέα της «Επιβίωσης» – Flocking

Η ιδέα της «Επιβίωσης» προκύπτει μέσα από την προσεκτική παρατήρηση της φύσης, και πιο συγκεκριμένα την παρατήρηση της συμπεριφοράς των ζώων τα οποία, μετακινούμενα σε κοπάδια, σμήνη ή αγέλες καταφέρνουν να προστατευτούν από κινδύνους, ενώ ταυτόχρονα ενδυναμώνεται και εντείνεται η δυνατότητά τους –μέσα απ’ αυτή την κατάσταση– για αποτελεσματικότερη αναζήτηση και εύρεση τροφής (επιβίωση).

Βασισμένο στην παραπάνω παρατήρηση, το flocking είναι ένα ολόκληρο σύστημα προσέγγισης της υποκριτικής τέχνης με κύρια χαρακτηριστικά την αλληλεξάρτηση και τη συνεχή εναλλαγή ρόλων (οδηγοί – ακόλουθοι), όπου οι πρωτοβουλίες και οι συμβιβασμοί είναι ενέργειες εναλλασσόμενες μέσα σε μια συνεχή ροή που επιβάλλει ο κοινός στόχος, ο οποίος ενώνει τα μέλη της ομάδας. Οι ασκήσεις του συστήματος απαιτούν άμεση δράση-αντίδραση, οξυμμένη αντίληψη, άνοιγμα, «χώρο» και διάθεση για παιχνίδι. Το να προαποφασίσεις ή να προδικάσεις οτιδήποτε σε μια άσκηση flocking αυτόματα σε εξορίζει απ’ την κοινότητα του κοπαδιού και αποκαλύπτει τους φόβους, τις αμφιβολίες και τους εγωισμούς, δηλαδή τα στοιχεία εκείνα που εμποδίζουν πάντα τον ηθοποιό να είναι ελεύθερος και δημιουργικός σκηνικά.

Η πρωτοβουλία μεταβάλλεται σε μια ενέργεια ομαδική (άτομο, ηγέτης -> κοινές αποφάσεις) και κερδίζεται μετά από χρόνο κοινής δουλειάς και εμπιστοσύνης στη στιγμή, στο τώρα. Όλες οι αισθήσεις λειτουργούν σε μέγιστα επίπεδα και οι εγκεφαλικές-λογικές επεμβάσεις περιττεύουν. Η κριτική, η ενοχή και η αυτοτιμωρία που οδηγούν πάντα στη μη διαθεσιμότητα του ηθοποιού μπορούν να περιμένουν.

Το flocking φιλοδοξεί να αλλάξει την έννοια της μάζας, του όχλου, της άβουλης μονάδας, αυτού που συνήθως ονομάζουμε «πρόβατα» ή «πάω όπου πάνε οι άλλοι», δημιουργώντας ομάδες αποτελούμενες από αυτοτελείς μονάδες, ξεχωριστές προσωπικότητες, υπεύθυνα άτομα γεμάτα αποφασιστικότητα, με περιέργεια για τον κόσμο, με πλούσια φαντασία και με αέναη αναζήτηση εξέλιξης. Στόχος του flocking είναι το άνοιγμα στον κόσμο του Κόσμου του καθενός ξεχωριστά, ή, με άλλα λόγια, η αποκάλυψη της μοναδικότητας του κάθε ατόμου και της αξίας που αυτή κουβαλά. Κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από τις αποφάσεις των άλλων. Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι. Μοιραζόμαστε το χρόνο, το χώρο, τις εμπειρίες μας γιατί  έτσι... επιβιώνουμε!

Έναρξη σεμιναρίου: Σάββατο 17 Μαρτίου 2012                 

Ημέρες και ώρες σεμιναρίου: Κάθε Σάββατο στις 12:00 (η μέρα και η ώρα του σεμιναρίου μπορεί ν’ αλλάξουν και να καθοριστούν εκ νέου με βάση τα προγράμματα των συμμετεχόντων)        

Λήξη σεμιναρίου: Σάββατο 26 Μαΐου 2012                                 

Αριθμός συναντήσεων και διάρκεια: 10 συναντήσεις των 5 ωρών (50 ώρες)

Κόστος ανά σπουδαστή: 200 ευρώ        

 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες στον ακόλουθο σύνδεσμο: 104.kastaniotis.com

 

Πληροφορίες, εγγραφές

104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης

Θεμιστοκλέους 104 – Αθήνα

Τηλ. 210 3826185, ώρες επικοινωνίας: Δευτέρα ως Σάββατο : 11:00 π.μ. – 3:00 μ.μ. και 7:00 μ.μ. – 11:00 μ.μ.

e-mail 104@kastaniotis.com

Υπεύθυνος διοργάνωσης: Θάνος Δημητριάδης

 

 

 

Βιογραφικό Χρύσας Σπηλιώτη

Η Χρύσα Σπηλιώτη είναι απόφοιτος του Εθνικού Θεάτρου, και εργάστηκε για χρόνια ως ηθοποιός. Συνεργάστηκε με το «Ανοιχτό θέατρο», το «Αμόρε», το «Εθνικό», το «Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας», το «Θέατρο της Άνοιξης» κ.ά., σε σκηνοθεσίες Γ. Σεβαστίκογλου, Μίνου Βολανάκη, Γ. Χουβαρδά, Β. Θεοδωρόπουλου, Γ. Μαργαρίτη, Ν. Κοντούρη κ.ά.

Το 1997 παίχτηκε το πρώτο της θεατρικό έργο Ποιος ανακάλυψε την Αμερική; («Θέατρο Αμόρε»), που στη συνέχεια ανέβηκε σε πολλές διαφορετικές παραγωγές και παίχτηκε σχεδόν σε όλη την Ελλάδα, καθώς επίσης στην Κύπρο, την Κροατία, (εκπροσωπώντας την Ελλάδα με το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου) και τη Νέα Υόρκη. Έχει μεταφραστεί σε έξι γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Πολωνικά, Πορτογαλικά, Κροατικά), ενώ έχει συμπεριληφθεί στην ανθολογία ελληνικών κειμένων Ζ Parnasu i Olimpu (Πολωνία). Το Ποιος ανακάλυψε την Αμερική; κυκλοφόρησε απ’ τις εκδόσεις Δωδώνη και επανεκδόθηκε απ’ τις εκδόσεις Σοκόλη-Κουλεδάκη. Απ’ τις ίδιες εκδόσεις κυκλοφορούν τα Φωτιά και νερό και Ποιος κοιμάται απόψε;, ενώ απ’ τις εκδόσεις Καστανιώτη το Αγκα...σφι... και φι... και απ’ τις εκδόσεις Κέδρος η συλλογή διηγημάτων της Χαμένο δίκιο.

Άλλα έργα της που έχουν ανέβει σε θεατρικές σκηνές είναι: Σκοτσέζικο ντους, Αγκα...σφι... και φι..., Με διαφορά στήθους, Φωτιά και νερό, Ποιος κοιμάται απόψε; Το Φωτιά και νερό παρουσιάστηκε επίσης στο Tristan Bates Theatre στο Λονδίνο.

Έχει συνεργαστεί με το I.T.I και το «Θέατρο των Αλλαγών», παραδίδοντας σεμινάρια θεατρικής γραφής. Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με το «Ανοιχτό Θέατρο» στη Λευκωσία, όπου έχουν παρουσιαστεί ήδη δεκατρία ολοκληρωμένα θεατρικά έργα νέων Κυπρίων δημιουργών ως αποτέλεσμα των σεμιναρίων. Επίσης έχει εργαστεί για χρόνια στο ραδιόφωνο ως παραγωγός εκπομπών και κειμενογράφος, καθώς και στην τηλεόραση, γράφοντας κείμενα για εκπομπές και σενάρια τηλεοπτικών σειρών, «Φώτα παρακαλώ», «Την κατάλληλη στιγμή» κ.ά.

 

Βιογραφικό Ελένης Γεωργοπούλου

Η Ελένη Γεωργοπούλου αποφοίτησε από τη σχολή του Γιώργου Κιμούλη το 1999 και από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο (τμήμα Τ.Ε.Α.Π.Η.) το 2002. Τη χρονική περίοδο 2007-2009 συμμετέχει στο μεταπτυχιακό τμήμα του Ε.Μ.Π., τμήμα αρχιτεκτονικής (MA: «Ο ρόλος του Ενδιάμεσου-Άδειου χώρου στη Θεατρική Πράξη»). Από το 1999 παρακολουθεί πλήθος σεμιναρίων υποκριτικής και σκηνοθεσίας με Έλληνες και ξένους καταξιωμένους καλλιτέχνες, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί μαθήματα φωνής με τον Κωστή Σφυρικίδη και τη Μίρκα Γεμεντζάκη. Το 2002 ιδρύει με την Αιμιλία Βάλβη τη Θεατρική Εταιρεία ΠΟΛΙΣ με έδρα την Ερμούπολη της Σύρου. Από το 2002 διδάσκει υποκριτική σε ενήλικες και παιδιά. Για τη Θεατρική Εταιρεία ΠΟΛΙΣ έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: «Τσέχωφ-Κνίπερ: Η αλληλογραφία» (2010), «Το σώμα» (κείμενα του Γ. Ρίτσου) (2009), «Ο Υμπύ και η επιτροπή αλήθειας» (Jane Taylor) (2008), «Κοραή 4 – Προσβάσιμος Χώρος» (Αιμ. Βάλβη) (2008), «Οδηγός Επιβίωσης – Τόποι εξορίας γυναικών» (μαρτυρίες εξόριστων γυναικών) (2007), «Δωδέκατη νύχτα ή ό,τι θελήσετε» (W. Shakespeare) (2007), «Των ήχων πανσπερμία» (κείμενα Α. Εμπειρίκου) (2007), «Έρωτας στα χρόνια του χαρτιού» (Αιμ. Βάλβη) (2006), «Λες και μάγια μου 'χεις κάνει» (2005), «Φωτοχυσία Ερμουπόλεως – Η πορνεία στην Ερμούπολη το 19ο αιώνα» (2004), «Αριάδνη ή Φαίδρα» (Μ. Ντεόν – Γ. Ρίτσος) (2004), «Stabat Mater» (Θραύσματα λειτουργικού δράματος) (2003), «Ούτος είναι ο αστήρ μου» (κείμενα Δ. Βικέλα – Εμμ. Ροΐδη) (2002). Έχει σκηνοθετήσει σε μορφή αναλογίου τα έργα: «Ψαρόσουπα» (Στ. Πολενάκη), Εθνικό Θέατρο, «Δυο γυναίκες χορεύουν» (Josep María Benet i Jornet), Studio Μαυρομιχάλη, «Περιγραφή ενός τοπίου» (Josep María Benet i Jornet), Γαλλικό Ινστιτούτο, κ.ά. Το 2003 ήταν υποψήφια για το Βραβείο Σκηνοθεσίας από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών Κριτικών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

αποστολή σε φίλο

επιστροφή στη λίστα των νέων