Μια πρόγευση με τα βιβλία ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας που, μεταξύ άλλων, θα κυκλοφορήσουν έως το τέλος του χρόνου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Λευτέρης Αλεξίου
Αξέχαστοι καιροί (Χρονικό της νιότης)
Ηράκλειο του μεσοπολέμου. Μια συντροφιά νέων καλλιτεχνών και διανοουμένων ακροβατεί μεταξύ δόξας και ήττας. Ο Νίκος Καζαντζάκης, ο Τάκης Καλμούχος, ο Βελισσάριος Φρέρης, ο Κώστας Σφακιανάκης και άλλοι γίνονται οι «κρυφοί» πρωταγωνιστές μιας εκ βαθέων εξομολόγησης. Ο σημαίνων λόγιος της εποχής Λευτέρης Αλεξίου, αδελφός της Έλλης Αλεξίου και της Γαλάτειας Καζαντζάκη, στη δύση της ζωής του συνθέτει την αναπαράσταση μιας απουσίας, αναμετράται με τις αγωνίες και τους φόβους του, καταγράφει αθησαύριστα περιστατικά της μακρόχρονης φιλίας του με τον Νίκο Καζαντζάκη, σ’ ένα μυθιστορηματικό χρονικό προσδοκιών και διαψεύσεων. Ένα συγκινητικό ντοκουμέντο σε νέα έκδοση, με αναλυτική εισαγωγή, εμπεριστατωμένα σχόλια και επιλεγόμενα του Νίκου Χρυσού.
Νίκη Αναστασέα
Τα άγρια περιστέρια
Έξι ιστορίες
Το νέο βιβλίο της Νίκης Αναστασέα, η οποία τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο, το Βραβείο του Αναγνώστη και το βραβείο του περιοδικού Κλεψύδρα για το τελευταίο μυθιστόρημά της Πολύ χιόνι μπροστά στο σπίτι. Οι ήρωες στα Άγρια περιστέρια είναι άνθρωποι που παλεύουν, πέφτουν, σηκώνονται, επιτίθενται ή υπομένουν καρτερικά τη μοίρα τους. Άνθρωποι που λυγίζουν κι ύστερα προσπαθούν να κρατηθούν απ’ όπου μπορούν: μια ηθοποιός σε κρίση πανικού, ένα ζευγάρι ηλικιωμένων που καταφεύγει στα όνειρα, μια ωραία γυναίκα η οποία αποφασίζει να εκδικηθεί τον άντρα της, μια άλλη που ερωτεύεται έναν ξένο, μια μάνα που γευματίζει με τον ναρκομανή γιο της, μια ανύπαντρη γυναίκα που βλέπει τη ζωή της να γίνεται ερείπιο.
Κώστας Βάρναλης
Επιμέλεια-έρευνα-σχόλια: Ηρακλής Κακαβάνης
Οι εμπειρίες του ποιητή από τη δίμηνη εξορία του στον Αϊ-Στράτη (20 Οκτωβρίου – 25 Δεκεμβρίου 1935). Μαρτυρίες που δημοσιεύτηκαν στον Ανεξάρτητο και τον Ριζοσπάστη, η αλληλογραφία του με τη σύζυγό του (Δώρα Μοάτσου), και με φίλους του από την περίοδο της εξορίας, καθώς και δύο ποιήματα που συνδέονται άρρηκτα με τον εκτοπισμό του. Ένα βιβλίο ντοκουμέντο, που συμπληρώνει σημαντικό κενό στη βιβλιογραφία για τον Κώστα Βάρναλη.
Ελεάνα Βραχάλη
Φυλακή Υψίστης Ασφαλείας
Η γνωστή στιχουργός Ελεάνα Βραχάλη, στο πρώτο της πεζογράφημα: μια μυθοπλασία με κεντρικό ήρωα έναν άνθρωπο που διαθέτει περισσότερη ευαισθησία απ’ όση χρειάζεται, που δεν αντέχει την πραγματικότητα όπως είναι –με τις απώλειες, τη βία, τον φόβο, τον γενικό παραλογισμό– κι έτσι κλείνεται στον κόσμο του. Είναι τρελός ή έτσι παρουσιάζεται; Μήπως τρέλα ειναι όλο αυτο που περιγράφει; Ένα βιβλίο για τον εγκλεισμό, τη μοναξιά, τις «χειροπέδες» και τις «αλυσίδες» που πολλές φορές βρίσκονται στο μυαλό μας, όπως ακριβώς και τα «κλειδιά».
Εταιρεία Συγγραφέων
Τόποι της λογοτεχνίας
(134 συγγραφείς καταγράφουν μια ελληνική, προσωπική γεωγραφία)
Επιμέλεια: Μιχάλης Μοδινός
Ένας συλλογικός τόμος ο οποίος αναδεικνύει τους τόπους που επηρέασαν και καθόρισαν σημαντικούς και αγαπημένους Έλληνες συγγραφείς, με αποσπάσματα από έργα τους αλλά και κείμενα αδημοσίευτα. Καλύπτοντας πολύ μεγάλο μέρος της ελληνικής επικράτειας, το βιβλίο μοιάζει με άτλαντα προσωπικών περιπλανήσεων και αποκαλύπτει στον αναγνώστη ένα πραγματικό λογοτεχνικό και γεωγραφικό πανόραμα.
Κώστας Ζάπας
Μυθιστόρημα
Ο γνωστός σκηνοθέτης και συγγραφέας Κώστας Ζάπας στη μυθιστορηματική εκδοχή της επόμενης ομώνυμης ταινίας του, που θα είναι μια διεθνής παραγωγή με σημαντικούς συντελεστές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η υπόθεση διαδραματίζεται σε μια πόλη όπου φτάνει ένας θίασος που ανεβάζει τον Φρανκενστάιν. Η νεαρή δημοσιογράφος που ερευνά τον μύθο, πιστεύει πως το μυθιστόρημα της Σέλεϊ δεν είναι ένα «παραμύθι», αλλά η αληθινή ιστορία μιας παρέας αλχημιστών –με ιδρυτή τον νεαρό γιατρό Βίκτορ Φρανκενστάιν–, που το 1817 κατάφεραν να νικήσουν τον θάνατο και να επανέλθουν από τους νεκρούς. Παίρνοντας συνεντεύξεις από τον θίασο, έρχεται αντιμέτωπη με τους σκοτεινούς ήρωες του μυθιστορήματος, που εμφανίζονται στην πόλη πιο ζωντανοί από ποτέ. Η έρευνα την οδηγεί σε έναν κόσμο τεράτων και τελικά σε μια μεγάλη αποκάλυψη. Το βιβλίο έχει ήδη κυκλοφορήσει στα αγγλικά και έχει αποσπάσει υμνητικές κριτικές.
Οι άγγελοι του σκότους (και η πορεία της ανθρωπότητας)
Με το νέο του αφήγημα ο Δημήτρης Κουτσούκης πραγματεύεται μεταξύ άλλων ερωτήματα και ζητήματα όπως: Τι συνέβη, αλήθεια, στον Παράδεισο; Τι κρύβεται πίσω από τη γραφική περιγραφή της Βίβλου για το προπατορικό αμάρτημα; Υπάρχει σήμερα ο Σατανάς και οι πεπτωκότες άγγελοι; Πώς προέκυψαν οι δαίμονες; Ποια είναι τα προαιώνια σχέδια των ενσαρκωμένων αγγέλων του σκότους για την παγκόσμια κυριαρχία τους; Υπάρχει Θεός και, αν ναι, αδιαφορεί άραγε για όσα συμβαίνουν στη Γη ή μήπως «επιτρέπει» το κακό, ανήμπορος να το ελέγξει; Πόσο αυθεντική είναι η Αγία Γραφή που έχουμε σήμερα;
Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί
Σπονδυλωτό μυθιστόρημα
Μια χώρα σε κρίση. Ντάνι, Αλέξης, Δήμητρα, Ρομέο, Ιντρίς, Φοίβος, Άρτεμη, Νάντια. Ο τρόπος που οι ζωές τους επηρεάζουν η μία την άλλη, αλλάζοντας αμετάκλητα τροχιές και παγιωμένες μέχρι χτες βεβαιότητες, έχει όλη τη δύναμη και την ταχύτητα της νέας εποχής. Τίποτα δεν είναι όπως πριν. Η πολιτική, η βία και η Ιστορία μολύνουν τη ζωή στις πόλεις, αγγίζουν τους πάντες πιο βαθιά από ποτέ. Ιστορίες ανθρώπων, σε μια Ελλάδα που πασχίζει να βρει τα πατήματά της, ανάμεσα στο γκρίζο παρόν, το ανυποψίαστο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον. Παιχνίδια ζωής ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν έχουν να χάσουν τίποτα πια και σ’ εκείνους που μπορεί να χάσουν τα πάντα. Από τον Νίκο Α. Μάντη, που τιμήθηκε πρόσφατα με το βραβείο Μυθιστορήματος του ηλεκτρονικού περιοδικού Ο Αναγνώστης για το βιβλίο του Άγρια Ακρόπολη.
Ο Δράκος της Πρέσπας (τριλογία)
Μέρος Α΄: Η Κοιλάδα της Λάσπης
Μυθιστόρημα
Μια λίμνη με τρεις όχθες, τρεις εκδοχές, τρεις απατηλές αντανακλάσεις. Παθιασμένοι εξερευνητές και δρακολόγοι αναμετρώνται στα θολά νερά, ανεξήγητα φαινόμενα και μυστηριώδη εγκλήματα οδηγούν σε παράδοξες θεωρίες και, στο περιθώριο της δράσης, κάποιος αλχημιστής με τον βοηθό του προσπαθούν να κατασκευάσουν το ελιξίριο της αυτογνωσίας. Βαλκανική μαγεία, συλλογικό φαντασιακό ή ένα πείραμα αποκρυφισμού που πήγε στραβά; Η απάντηση στο νέο μυθιστόρημα της Ιωάννας Μπουραζοπούλου, που διακρίθηκε πρόσφατα από την Guardian για το βιβλίο της Τι είδε η γυναίκα του Λωτ;, το οποίο συμπεριλήφθηκε στα δέκα καλύτερα science-fiction μυθιστορήματα που εκδόδηκαν το 2013 στην Αγγλία, δίπλα σε έργα πολύ σημαντικών συγγραφέων, όπως της Μάργκαρετ Άτγουντ και του Στίβεν Κινγκ.
(Χωρίς οριστικό τίτλο)
Μυθιστόρημα
Το νέο βιβλίο της Αγγελικής Νικολούλη, το οποίο βασίζεται σε μια ακόμα αληθινή ιστορία που συντάραξε το πανελλήνιο. Ένα βιβλίο που καθηλώνει με την καταιγιστική δράση, την κινηματογραφική πλοκή και τα σκοτεινά πάθη των ηρώων.
Ο άλλος εμφύλιος
Μυθιστόρημα
Μετά την Οδύσσεια των διδύμων που διαδραματιζόταν κατά μεγάλο μέρος της στη Σοβιετική Ένωση τη δεκαετία του ’50, ο Αλέξης Πάρνης επανέρχεται με ένα μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται την ίδια χρονική περίοδο αλλά «διαμετρικά» αντίθετα: στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου καταφεύγει μετά τον Εμφύλιο ο σκηνοθέτης-ήρωας του βιβλίου για να αναζητήσει την τύχη του στον κινηματογράφο. Εκεί θα μπει στον χώρο της τέχνης και του θεάματος, αλλά θα βρεθεί μπροστά και στην ευκαιρία της ζωής του. Ένας φόνος όμως θα τον επαναφέρει στην Ελλάδα, όπου θα εμπλακεί σε μια σκοτεινή ιστορία που θα του ανατρέψει τα πάντα.
Vino Santo (Το κρασί του έρωτα)
Μυθιστόρημα
Η ιστορία μιας δυναστείας οινοπαραγωγών: ένα μυθιστόρημα όπου η μέθη, η λαγνεία και η ηδονή αναμειγνύονται με το όραμα και το κυνήγι μιας ουτοπίας.
Σε νέα έκδοση ξαναδουλεμένη.
Μελίσσια
Μυθιστόρημα
H Αγάπη, πρώην grande dame της ελληνικής λογοτεχνίας βρίσκεται κατάκοιτη στο κρεβάτι του υπνοδωματίου της σ’ ένα αρχοντικό στα Μελίσσια. Στο δωμάτιο εμφανίζονται ένας μυστηριώδης βοηθός-επιμελητής, η τριμελής οικογένειά της και μια παράξενη, γοητευτική κοπέλα. Κάποια στιγμή ένας πίνακας ξυπνάει παλιές πληγές. Τι ζητάει το κάθε πρόσωπο; Ποια είναι η κρυφή του ατζέντα; Τι είναι αλήθεια και τι όχι; Πόσο καθορίζει το παρελθόν τη μοίρα των ανθρώπων; Ένα βιβλίο για τη μνήμη, την πληγή, το πάθος, την ασθένεια, το «αίμα» της φαμίλιας και την ίδια την αφήγησή του.
Το σκοτεινό αίνιγμα
Διηγήματα
Οι ήρωες στα διηγήματα του Σπύρου Τζουβέλη αναζητούν την ταυτότητά τους, το νόημα της ζωής τους, διασπώνται σε κομμάτια ή καταλήγουν οριστικά στην τρέλα. Οι ιστορίες είναι ψυχογραφήματα προσώπων, με φόντο εικόνες μιας παλιότερης εποχής που δεν έχει ακόμα λησμονηθεί, παρά την καταλυτική κοσμογονία των ημερών μας. Ο συγγραφέας, παρακάμπτοντας τις παγίδες του χρόνου, προσπαθεί, με βάση τα ορατά φαινόμενα του βίου των ηρώων του, να συλλάβει τη βαθύτερη, ανεξιχνίαστη ουσία της ζωής, που παραμένει πάντα ένα σκοτεινό αίνιγμα.
Μαριάννα Τσαντίλη
Σαν ψίθυρος στην έρημο
Μυθιστόρημα
Η Μαργαρίτα, υπάλληλος της Ελληνικής Πρεσβείας στην Αμερική ερωτεύεται έναν Άραβα φοιτητή, ενδιαφέροντα άνθρωπο και όμορφο, χωρίς να γνωρίζει όμως το πραγματικό του πρόσωπο. Τον ακολουθεί στη χώρα του, τη Συρία, όπου και τον παντρεύεται. Αποκτούν μια κόρη, που μεγαλώνει ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς πολιτισμούς. Υποχρεωμένη όμως να ζει η κεντρική ηρωίδα κάτω από το άγρυπνο μάτι και τον έλεγχο μιας πουριτανικής κοινωνίας, νιώθει να συνθλίβεται. Κάθε απόπειρά της να εναντιωθεί ακολουθείται από βίαιους εγκλεισμούς στο σπίτι, απειλές για τη ζωή της, ίντριγκες συγγενών, ακόμα και ξυλοδαρμούς. Και όταν η κόρη της εξαφανίζεται μυστηριωδώς, εκείνη βρίσκει τη δύναμη να αντιδράσει και να κάνει την ανατροπή, ρισκάροντας ακόμα και τη ζωή της. Πρώτο μυθιστόρημα της Μαριάννας Τσαντίλη, που διαδραματίζεται κυρίως στις χώρες του Κόλπου, την περίοδο μεγάλων αραβικών πολέμων.
Η Μελαμψή Παρθένος
Μυθιστόρημα
Η καλοκαιρινή «γαλήνη» ενός μικρού ελληνικού νησιού αναταράσσεται ξαφνικά όταν ανακαλύπτεται θαμμένος ένας ακέφαλος σκελετός. Το νήμα του μυστηρίου που αρχίζει να ξεδιπλώνεται μοιάζει να έρχεται από πολύ μακριά. Στην ιστορία «εισβάλλουν» νεορεμπέτες, χίπστερ, ναζί, νεοναζί, αλκοολικοί, ναρκομανείς, νεκρομάντεις, μούσια, προφητείες, ζώδια, μαγικοί ρούνοι και έξυπνα καδρόνια, που περιπλέκουν διαρκώς τα πράγματα, ενώ οι τοπικές έριδες τα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο. Μια ιλαροτραγική περιπέτεια που διαδραματίζεται το καλοκαίρι της δυσαρέσκειας, αλλά ταυτόχρονα διατρέχει τις δεκαετίες, όπως μια αυθεντική μηχανή του χρόνου.
ΠΟΙΗΣΗ
Τα παράξενα που δεν ξεχνάμε
Ποιήματα, πεζά και ζωγραφιές, σαν «σπόροι που κύλησαν απ’ το ίδιο ρόδι», κι όλα παράξενα. Ένα βιβλίο για τις ανοίκειες και παράδοξες εικόνες που στοιχειώνουν ή ομορφαίνουν τη ζωή μας, που υπερβαίνουν τα όρια του βιώματος και γίνονται επεισόδια της προσωπικής μυθολογίας μας, παίρνοντας συχνά τη μορφή παραβολής, αλληγορίας ή αφορισμού.
Περσόνα (Απόπειρες ζωής και προσεγγίσεις)
Μια ποιητική συλλογή όπου ένας εσωτερικός διάλογος, που πηγάζει απ' την σημερινή ανατροπή κάθε κατακτημένης αξίας ζωής, κονταροχτυπιέται με τη νέα πραγματικότητα και αναζητεί πάλι τον άνθρωπο, μέσα από την αμφιβολία, την αμφισβήτηση, την αντίσταση στη φθορά, μέσα από της παλλόμενης γλώσσας τον έρωτα.
Μυρτώ Τάσιου
H Αλίκη δεν μένει πια εδώ
Η Μυρτώ Τάσιου, κόρη της ποιήτριας και ηθοποιού Κατερίνας Γώγου και του σκηνοθέτη Παύλου Τάσιου, στην πρώτη της συλλογή: μια συγκινητική ποιητική καταγραφή βιωμάτων και οριακών καταστάσεων, μια μαρτυρία για κάθε άνθρωπο που αγωνίζεται να αποδράσει από την προσωπική του κόλαση. Ένα βιβλίο για τη σχέση με τη μητέρα της, την εξάρτηση από τα ναρκωτικά, τις πληγές και τα τράυματα που δεν κλείνουν, για την «αγάπη που πονάει πάντα, όπως και η αλήθεια».
Η ευθύνη του Μαΐου
Το νέο βιβλίο του βραβευμένου από την Ακαδημία Αθηνών Βαγγέλη Χρόνη είναι μια «μελέτη» του αέναου κύκλου της ζωής και του θανάτου, όπως εκφράζεται κυρίως μέσα από το κάλλος των αρχαίων αγαλμάτων. Τα ποιήματα της συλλογής επικοινωνούν μ’ έναν βαθύ τρόπο με τον στίχο του Γιώργου Σεφέρη «με τ’ αρχαία μνημεία και τη σύγχρονη θλίψη».
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ίβο Άντριτς
Σημάδια
Διηγήματα (Σερβία)
Μετάφραση: Χρήστος Γκούβης
Στην παρούσα έκδοση περιλαμβάνονται νουβέλες και διηγήματα του Ίβο Άντριτς, αλλά και κάποια κείμενα όπου ο ίδιος ο σπουδαίος νομπελίστας εκφράζει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του χωρίς τη μεσολάβηση των ηρώων του. Αυτά τα τελευταία, ολοκληρωμένα στο σύνολό τους εκδόθηκαν μετά τον θάνατό του με τον τίτλο Ίχνη στην άκρη του δρόμου (μικρό μέρος τους είχε επιλεγεί από τον ίδιο τον συγγραφέα και είχε εκδοθεί πριν από τον θάνατό του).
Φάμπιο Βόλο
Ο χρόνος που θα ήθελα
Μυθιστόρημα (Ιταλία)
Μετάφραση: Στέφανος Δημητριάδης
«I’ d trade all my tomorrows for a single yesterday: θα άλλαζα όλα μου τα αύριο για ένα και μόνο χθες, όπως τραγουδά και η Τζάνις Τζόπλιν». Και ίσως, το βιβλίο Ο χρόνος που θα ήθελα να είναι ακριβώς αυτό. Ίσως το να μεγαλώνουμε σημαίνει να μαθαίνουμε να αγαπάμε και να συγχωρούμε, να κάνουμε ένα μακρύ ταξίδι σε αναζήτηση του χρόνου που έχουμε χάσει και δεν έχουμε πια.
Τζεμιλέ
Μυθιστόρημα (Τουρκία)
Μετάφραση: Στέλλα Χρηστίδου
Το Πατρικό μου, Τα Χρόνια της Αλητείας, η Τζεμιλέ, η Παντρειά και τα Σφυρίγματα των φίλων είναι τα πέντε αυτόνομα μέρη που συγκροτούν το Μυθιστόρημα του μικρού ανθρώπου, το δημοφιλέστερο σε όλο τον κόσμο, αυτοβιογραφικό έργο του κλασικού Τούρκου συγγραφέα. Και σ’ αυτό το μυθιστόρημα, ο Ορχάν Κεμάλ, καθώς περιγράφει την καθημερινή, ταπεινή ζωή των ηρώων του με τον δικό του χαρακτηριστικό ρεαλιστικό τρόπο γραφής, δεν παραλείπει να υπογραμμίσει τη δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης ως αντίδοτο στη φτώχεια, στην εχθρότητα, στη μνησικακία, αλλά και στα ηθικά και κοινωνικά αδιέξοδα των ανθρώπων.
Αντρέι Μακίν
Η ζωή ενός αγνώστου άντρα
Μετάφραση: Αγγελική Σιγούρου
Μια συγκινητική ιστορία για τη μνήμη, την Ιστορία και την αγάπη. Ο Αντρέι Μακίν, μέσα από το πρίσμα του παρελθόντος και του παρόντος της Ρωσίας, διερευνά τι πραγματικά έχει σημασία στη ζωή.
Τρανσατλαντικός
Μυθιστόρημα (Ιρλανδία)
Μετάφραση: Κατερίνα Σχινά
Ο συγγραφέας του Κι άσε τον κόσμο τον μεγάλο να γυρίζει (Εθνικό Βραβείο ΗΠΑ για τη λογοτεχνία) επανέρχεται με ένα μυθιστόρημα που κινείται σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους και σε δύο διαφορετικές χώρες, την Ιρλανδία και τις ΗΠΑ. Κοινό ενωτικό στοιχείο το πέρασμα του Ατλαντικού.
Διηγήματα (ΗΠΑ)
Μετάφραση: Αύγουστος Κορτώ
Όταν η εξάχρονη Μπλις, ανερχόμενο αστέρι του παιδικού καλλιτεχνικού πατινάζ, βρίσκεται νεκρή στην πολυτελή πατρική κατοικία, η οικογένεια παρασύρεται σε έναν τυφώνα διχόνοιας και νοσηρής δημοσιότητας. Τον ταραχώδη βίο της οικογένειας και τα εγκλήματα που οδήγησαν τη Μπλις στον θάνατο θα αναλάβει να αφηγηθεί ο έφηβος παραγκωνισμένος αδελφός. Από τα καλύτερα και τα πιο δημοφιλή μυθιστορήματα της Όουτς.
Ζωρζ Περέκ
Αύξηση (προσωρινός τίτλος) (Γαλλία)
Μετάφραση: Τούλα Τόλια
Το βιβλίο αυτό που χαρακτηρίστηκε ως ένα κόσμημα της συγγραφικής παραγωγής του Ζωρζ Περέκ, είναι μια «διήγηση» που καθορίζεται από το καυστικό στυλ του συγγραφέα, εξελίσσεται χωρίς σημεία στίξης πλην της τελείας του τέλους και βασίζεται στις πολλαπλές δυνητικές εξελίξεις μιας ιδέας ή μιας ενέργειας. Το κείμενο δομείται με συνεχόμενους συνδυασμούς και αποτελεί στην ουσία ένα παράδοξο, μια πράξη τόσο καλλιτεχνική όσο και πολιτική. Με το βιβλίο του αυτό ο Περέκ υπογράφει ένα από τα αριστουργήματα της OULIPO, ένα κείμενο δηλαδή που γραμμένο εξ ανάγκης μιλάει για την ανάγκη αυτή.
Ούβε Τέλκαμπ
Ο πύργος
Μυθιστόρημα (Γερμανία)
Μετάφραση: Αλεξάνδρα Παύλου
Με επική γλώσσα, με τρυφερές αλλά και δραματικές σκηνές, ο Ούβε Τέλκαμπ δημιουργεί ένα μνημειώδες πανόραμα της παρακμάζουσας Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας, στην οποία άνθρωποι τριών γενεών, ενεργά υποκείμενα κάποιοι, ανήμποροι κάποιοι άλλοι, παρασύρονται προς τη δίνη που θα οδηγήσει στην επανάσταση του 1989. Μια τεράστια εκδοτική επιτυχία στη Γερμανία, όπου Ο πύργος υμνήθηκε ως το πολυαναμενόμενο λογοτεχνικό έργο για το τέλος της ΛΔΓ και την επανένωση των δύο Γερμανιών.
Χείμαροι της άνοιξης
Μυθιστόρημα (ΗΠΑ)
Μιχάλης Μακρόπουλος
Οι Χείμαρροι της άνοιξης κατέχουν μοναδική θέση στο έργο του Χέμινγουεϊ, γιατί είναι μια ξεκαρδιστική φάρσα. Γραμμένοι με απλές, σύντομες προτάσεις και με επαναλήψεις λέξεων και φράσεων που επιτείνουν το κωμικό στοιχείο, οι Χείμαρροι της άνοιξης αφηγούνται υποτίθεται τις ερωτικές και άλλες περιπέτειες δυο εργατών σε ένα εργοστάσιο που φτιάχνει αντλίες σε μια μικρή πόλη του βορρά, το Πετόσκυ, αλλά ουσιαστικά παρωδούν το Μαύρο γέλιο του Σέργουντ Άντερσον, βρίθοντας ταυτόχρονα από σατιρικές αναφορές στον Τζον Ντος Πάσος, τον Σκοτ Φιτζέραλντ, τον Ντ. Χ. Λώρενς, κ.ά.
ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ NOIR
Το φιλί του θανάτου
Μυθιστόρημα (Γαλλία)
Μετάφραση: Ρίτα Κολαΐτη
Με φόντο τον ισπανικό Εμφύλιο, ένα συγκλονιστικό νουάρ μυθιστόρημα, όπου συνυπάρχουν η τραγωδία, το αίμα, τα δάκρυα, οι πικρές μνήμες, ο έρωτας, η τρέλα και η εκδίκηση.
Το κόκκινο κρασί του ταυρομάχου
Μυθιστόρημα (Γερμανία)
Μετάφραση: Γιώτα Λαγουδάκου
Δεύτερο μυθιστόρημα μετά το Κρασί της Κα-Γκε-Μπε του Πάουλ Γκρότε, ο οποίος συνταιριάζει τέλεια τα αστυνομικά μυθιστορήματα με τις πιο γνωστές ποικιλίες κρασιού. Εδώ μεταφερόμαστε στην Ισπανία, σε ένα από τα πιο επιτυχημένα βιβλία της σειράς.
Πετώντας χωρίς φτερά
Μυθιστόρημα (Ιταλία)
Μετάφραση: Δήμητρα Δότση
Η αστυνόμος Γκράτσια Νέγκρο έρχεται αντιμέτωπη με πολλά προσωπικά προβλήματα αλλά και με έναν κατά συρροή δολοφόνο που έχει αποφασίσει να απονείμει μόνος του δικαιοσύνη. Κλασικό αστυνομικό από έναν μετρ του είδους, που αποτυπώνει την αβεβαιότητα, την οργή και τα αδιέξοδα των ημερών που ζούμε.
Η ζήλια είναι μαχαιριά
Μυθιστόρημα
Ένα βιβλίο με στοιχεία μαύρης κωμωδίας και αστυνομικής λογοτεχνίας, όπου κινητήρια δύναμη και καταλύτης των ανθρώπινων καταστάσεων είναι το θανάσιμο αμάρτημα της Ζηλοφθονίας. Κεντρική ηρωίδα είναι η Κέλλυ, νοσηρός νους μιας ζηλόφθονης δολοφονικής πλεκτάνης, εφήμερη μούσα και ερωμένη του λαϊκού συνθέτη, μπαρμπουτζή και ζαράκια «Καν-Καν». Οι υστερόβουλοι συνένοχοί της: ο μπράβος «Βραζιλιάνος» ή «Χρυσή Μασέλα», γιος τσιγγάνας χαρτορίχτρας και ταξίαρχου της χωροφυλακής, νταλικέρης και «ιμπρεσάριος» νταβατζής σε πανηγύρια, καθώς και ο αρχισερβιτόρος «Πάπιας», πειρατής ταξιτζής και εκβιαστής μοιχών. Το αντικείμενο της ζήλιας και του φθόνου: η Μαρκησία, ευεργετηθείσα ομότεχνός της Κέλλυς, η οποία κατάφερε τελικά τον «Καν-Καν» να την παντρευτεί.
Ας μιλήσουμε για τα αστυνομικά μυθιστορήματα (Μεγάλη Βρετανία)
Μετάφραση: Τούλα Τόλια
Πρόκειται για μια διαχρονική μελέτη του αστυνομικού μυθιστορήματος γενικά, εστιασμένη όμως κυρίως στο αγγλοσαξονικό αστυνομικό μυθιστόρημα. Μια μελέτη που εξετάζει σε βάθος το φαινόμενο του ιδιαίτερου αυτού είδους, τους λόγους προτίμησης των αναγνωστών – οι οποίοι μάλιστα αποκαλούνται «φανατικοί»–, καθώς και την πιθανή μελλοντική του εξέλιξη.
αποστολή σε φίλο
επιστροφή στη λίστα των νέων