- Νέες εκδόσεις
- Υπό έκδοση
- Συγγραφείς
- Κατάλογος
- Βιβλία για παιδιά
- Εκπαιδευτική γωνιά
- Πανεπιστημιακά
- Νόμπελ λογοτεχνίας
- Εκδόσεις πολυμέσων
- Ψηφιακά βιβλία (ebooks)
- Προσφορές (63)
- Συλλεκτική επετειακή σειρά
(EUPL)
Το βιβλίο του Σταύρου Χριστοδούλου Τη μέρα που πάγωσε ποταμός (Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος Κύπρου 2019) είναι υποψήφιο για το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2020 (EUPL).
Σκοπός του βραβείου είναι να αναδείξει τη δημιουργικότητα και ποικιλομορφία της Ευρώπης στον χώρο της πεζογραφίας, καθώς και να προωθήσει τη λογοτεχνία με μεταφράσεις των βραβευμένων έργων και καλλιεργώντας τον διαπολιτισμικό διάλογο. Η πρωτοβουλία αυτή στηρίζεται από το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έχει αναθέσει τον συντονισμό του στην Ευρωπαϊκή και Διεθνή Ομοσπονδία Βιβλιοπωλών (EIBF), στο Συμβούλιο Ευρωπαίων Συγγραφέων (EWC) και στην Ομοσπονδία Ευρωπαίων Εκδοτών (FEP). Στο πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» συμμετέχουν 41 χώρες και κάθε χρόνο δεκατρείς από αυτές λαμβάνουν μέρος με υποψήφια βιβλία. Φέτος συμμετέχουν το Βέλγιο, η Βόρεια Μακεδονία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Γερμανία, η Δανία, η Εσθονία, το Κόσοβο, η Κροατία, η Κύπρος, η Ισπανία, το Λουξεμβούργο, το Μαυροβούνιο και η Νορβηγία. Κάθε χώρα ορίζει μία επιτροπή για να προτείνει και να κρίνει τα υποψήφια βιβλία. Ο νικητής από κάθε χώρα θα ανακοινωθεί στις 19 Μαΐου 2020.
Έγραψαν για το βιβλίο:
«[…] θεωρώ το βιβλίο του Σταύρου Χριστοδούλου μια σημαντική κατάθεση, η οποία ξεπερνά τα γεωγραφικά όρια της ελληνόφωνης αστυνομικής μυθιστορίας, καθώς ο αφηγηματικός λόγος δεν αφορά στην εξιχνίαση του φόνου και την ερμηνεία του αλλά στο κυρίως ζητούμενο, που είναι το κοινωνιολογικό και ψυχολογικό πλαίσιο του μετανεωτερικού χρονότοπου, επί του οποίου λαμβάνει χώρα η δράση και η αντίδραση των προσώπων».
Κώστας Γουλιάμος, χάρτης, τχ. 4, Απρίλιος 2019
«Με μίτο την απόλυτη συγγραφική σιγουριά, που είναι αισθητή σε κάθε αράδα του βιβλίου, ο αναγνώστης αποκλείεται να χάσει τον δρόμο του, η πλοήγηση δεν είναι πάντως εύκολη. Πριν παρεισφρήσει κανείς, θα πρέπει προηγουμένως να έχει αφήσει τα παπούτσια του έξω από τον αφηγηματικό αυτό λαβύρινθο γιατί, με τις έτοιμες παραδοχές και με τις λίγες ή πολλές απαιτήσεις που έχουμε από την αστυνομική λογοτεχνία, το συγκεκριμένο βιβλίο δεν παραχωρεί την αλήθεια του. Χρειάζονται αντοχές για να μπεις στα σκοτάδια του και, πηδώντας από αρμό σε αρμό, να συναρμολογήσεις τα πολλά μοτίβα του και να δεις πανοραμικά τη μεγάλη ιστορία του».
Ρούλα Γεωργακοπούλου, TheBooks’ Journal, τχ. 91, Οκτώβριος 2018
αποστολή σε φίλο
επιστροφή στη λίστα των νέων